Most már kötelező az e-útdíj fizetés
A reggeli üzemszünet után beindult a tehergépkocsik számára kötelező elektronikus útdíj-fizetési rendszer.
A reggeli üzemszünet után beindult a tehergépkocsik számára kötelező elektronikus útdíj-fizetési rendszer.
Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. ismét üzemszünetet rendel el hétfőn 7.30 és 10 óra között, így a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjárművek díjmentesen használhatják a teljes díjköteles úthálózatot – közölte a társaság hétfőn reggel.
Használatarányos útdíjat (e-útdíjat) kell fizetni a magyar gyorsforgalmi és főutakon a 3,5 tonnánál nehezebb teherautóknak hétfőtől.
Túlterheléses támadások érték az elektronikus útdíj informatikai rendszerét hétfő hajnalban – tájékoztatott az Állami Autópálya Kezelő Zrt.
Kedvezményes hitelből fizethetik a fuvarozók az elektronikus útdíjat, erre kamiononként 1 millió forintot vehetnek fel a vállalkozók.
Tizennyolc flottakövető szolgáltatóval kötött szerződést az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. péntekig, a fuvarozók a szolgáltatók hálózatán keresztül teljesíthetik a megtett úttal arányos útdíjfizetéshez szükséges bevallási kötelezettségüket.
Szakértők szerint nem bonyolult a flottakövető szolgáltatók együttműködésével felépülő rendszer, amit a nagy tömegű tehergépjárművek elektronikus útdíjfizetésének megvalósítására álmodott meg a szakminisztérium. A határidő továbbra is rendkívül szűknek tűnik, akár az együttműködést megalapozó szerződések, akár a technológiai fejlesztések szempontjából nézzük. És akkor még nem beszéltünk az adatbiztonsággal kapcsolatos problémákról.
Álláshirdetéssel keresik az ígéretek szerint már júliusban működésbe állítandó e-útdíj rendszer humánerőforrás motorját jelentő ügyintézőket. Nem kell hozzá diploma, de jogsi, angol-, vagy némettudás és számítógépes irodai ismeretek nélkül nincs felvétel. Az elektronikus útdíjrendszerrel kapcsolatos homály azonban e munkástoborzással sem oszlott el teljesen.
Már a nyári szünet előtti kapkodás jelei látszanak a parlamentben, a kormány ugyanis számolatlanul önti a törvényjavaslatokat. Hosszú viták után viszont külön bűncselekmény lesz családon belüli erőszak, és a Kuruc.infót megpróbálják elérhetetlenné tenni. Törvény lesz az elektronikus útdíjról és arról is, hogy a Kossuth tér átépítése idején a Hősök Terén kell felhúzni a nemzeti lobogót. Persze a trafikügyről sem feledkeznek meg a képviselők, de az új sláger a gyorsvonati pótjegy lehet.
Az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő, a megtett úttal arányos díjról szóló törvényt pénteken terjesztette az Országgyűlés elé a nemzeti fejlesztési miniszter, a javaslat a parlament honlapján jelent meg.
Szerződést kötött az i-Cell és az ARH társaságból álló, kizárólag magyar tulajdonú konzorciummal az elektronikus útdíjrendszer (e-útdíj) megvalósítására az Állami Autópálya Kezelő Zrt. április 19-én - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM).
A Kürt Zrt.-vel tárgyal a kormányzat a megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedő rendszer kiépítéséről – értesült a Népszava piaci forrásokból.
Az állam saját hatáskörében valósítja meg az elektronikus útdíjszedési rendszert - jelentette be a kormány döntését Orbán Viktor miniszterelnök szerdán Vásárosnaményban, a kihelyezett kormányülés után. Még egyszer ezt a kabarét nem adjuk elő - fogalmazott a pályáztatásra utalva Orbán.
Giró-Szász András kormányszóvivő szerint nincs érdemi befolyással az elektronikus útdíjszedési rendszer idei hazai bevezetésére az, hogy visszalépett az elektronikus útdíj-tendertől a nyertes Getronics. Egy korábban visszalépett pályázó már jelezte, hogy újból indul.
Megcsúszott az elektronikus útdíj tendere, mivel a nyertes Getronics közölte, nem áll készen a szerződésre. A lehetőségek között a beruházás teljes bukása is szerepel - írja csütörtöki számában a Népszabadság.
Bár a legtöbben egy kínai távközlési cég és a kormányközeli Synergon győzelmére fogadtak volna, olcsóbb ajánlatával a Getronics beelőzhet az e-útdíj-pályázaton.
Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK) az elektronikus útdíjtenderre pályázó nyolc jelentkezőből hetet szólított fel leadott pályázati dokumentációja kiegészítésére, a hiányosságok pótlására - írta keddi számában a Népszabadság.
Három hazai, egy-egy kínai, olasz, osztrák és szlovák, valamint egy osztrák-magyar konzorcium jelentkezett a magyar e-útdíj infrastruktúra építésére kiírt közbeszerzésre. A rendszernek jövő júliustól évi 150 milliárd forintot kellene termelnie. De az egész könnyen dugába dőlhet, miután a versenyzők rajtvonalra hívása sem volt problémamentes.
Arra játszanak, hogy eredménytelen legyen a pályázat, vagy a tender kamu, valójában már kiválasztották a nyertest – nagyjából ezt olvasták ki a HVG által megkérdezett potenciális érdeklődők az Állami Autópálya-kezelő Zrt. (ÁAK) által a használatarányos útdíjfizetést szolgáló elektronikus rendszer kiépítésére kiírt pályázatból.
Szeptember második felében írhatja ki az Állami Autópálya Kezelő Zrt. a megtett távolsággal arányos, elektronikus útdíjszedési rendszer kiépítéséhez szükséges eszközök beszerzését célzó tendert; mivel a közbeszerzés indítását korábban is erre a hónapra ütemezték, így nincs érdemi csúszás - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM).